Gepubliceerd op 25/04/2018

Keer terug naar het heden!

Je kent het wel… Je loopt over straat met je hond en ineens kom je iemand anders tegen met een hond. Je hartslag gaat omhoog, je ademhaling gaat sneller of je houdt je adem zelfs in. Je begint je nerveus, angstig of onzeker te voelen.
Hoewel het heel logisch is dat het gebeurt, helpt het je alleen niet verder.

Wanneer je merkt dat je onzeker, angstig, gefrustreerd of geïrriteerd raakt doe dan het volgende:

Keer terug naar het heden. Het verleden kan je niet veranderen en de toekomst kan je niet voorspellen. Wel heb je grip op wat je nu op dit moment kan veranderen.

Om terug te kunnen keren in het heden kun jij je focussen op 4 punten.

Zicht:
Wat zie je als je om je heen kijkt.

Geluid:
Wat zijn de geluiden die je nu op dit moment hoort. (Vogels, de wind door de bomen etc.)

Geur:
Wat ruik je nu? De geur van het bos of buitenlucht.

Gevoel:
Hoe voel jij je op dit moment? Wees hierin eerlijk naar jezelf.

Ervaar deze 4 punten en je zult merken dat je veel meer dingen zult beseffen. Tevens zul je merken dat de rust weer terugkomt in je lichaam. Je hartslag is lager, je bent ontspannen en je zit niet meer in je hoofd.(gedachten)

Merk jij dat je angstig of onzeker wordt tijdens de wandeling? En reageert je hond hier ook nog eens negatief op?
Wij kunnen je helpen. Vraag een gratis en vrijblijvend intake gesprek aan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *